نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1807
-
الف
+

یک فلم شاعرانه نماینده گرجستان در اسکار شد

فلم سینمایی «نام» به نماینده گی از گرجستان در اسکار 2019 اشتراک می کند.

فلم شاعرانه «نام» به کارگردانی «ساسا خالواشی» به نماینده گی از گرجستان در بخش بهترین فلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

به گزارش آی فیلم2،  فلم سینمایی «نام» داستان دختری به همين نام در يكی ازقریه های كوهستانی گرجستان را روايت می كند كه پس از پدرش ماموريت می يابد مراقب آب چشمه‌ ای شفابخش باشد. با راه‌اندازی بند برق در همان ساحه ، سرانجام آب چشمه خشك می شود و نام پدرش را به ياد می آورد كه گفته بود اگر چشمه خشكيد، جوشيدن دوباره آب فقط با قربانی كردن اتفاق می افتد.

«نام» نخستين بار پاييز سال گذشته در بخش رقابتی جشنواره فلم توكيو به نمايش درآمد و در جشنواره شب‌های تيره تالين هم نامزد کسب جايزه بزرگ هيات داوران بود. 

كارشناسان معتقدند فضای شاعرانه فلم و به تصوير كشيدن منطقه‌ ای كه در آن مسلمانان و مسیحی ها با صلح و آرامش زندگی می كنند، می تواند بخت «نام» را برای درخشيدن در نود و يكمين دوره مراسم اهدای جوايز اسکار بيشتر كند.

گرجستان پس از استقلال از شوروی در سال 1991 در اکثر دوره‌ها در بخش بهترين فلم خارجی زبان نماينده داشته و البته فقط يک مرتبه در 2014 با «جزيره جواری» گيورگی اواشويلی وارد لست ابتدايی 9 فلم برگزيده شده است. 

ایرنا در این رابطه گزارش داد: هر چند همان سال فلم «کینو ها» به كارگردانی ساسا اوروشادزه گرجستانی به نمايندگی از استونی در اسكار شركت كرد و نامزد دريافت جايزه شد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر